Галерия „Новел“ в хотел „Хилтън“ е домакин на ретроспективната изложба живопис „14/41“ с избрани творби на Мая Цанкова. Експозицията включва общо 72 картини от трите самостоятелни изложби на художничката: „Синя фантазия” (2013 г.), „Уловени пориви“ (2015 г.) и „Тъмна светлина“ (2017). Изложбата ще продължи 2 месеца.

Въпреки ретроспективния характер на изложбата, в нея са включени и нови творби на Мая Цанкова. Те са продължение на нейната последна изложба „Тъмна светлина“, за която е ключова идеята за събиране на светлина и тъмнина в една картина. В своите най-нови творби художничката залага на контраста и на подбрана палитра в цветовете: синьо, златно, малиново, „топло“ сиво, капучино и черно като основа. Последните картини на художничката включват абстрактни, фигурални и декоративни рисунки, сред които се различават силуети на човешки фигури, ангели и животни – коне, колибри, водни кончета и др. Картините излъчват експресивност, смело движение и динамика, но също така нежност, чувственост и поетичност.

В ретроспективната изложба присъстват също осветени рисунки, отпечатани върху коприна, т.нар. „светеща живопис“ – оригинален творчески експеримент на художничката, при който изпъква съчетанието на цветовете.

Втората изложба на Мая Цанкова я утвърждава като колорист с фино усещане за движение. В „Уловени пориви“ тя изследва състояния на човешката фигура, породени от различни преживявания в динамиката на заобикалящата ни среда. Акцент в тази изложба са мотиви от Куба – танцьорки от „Тропикана“, фламинго и др. като техниката е предимно акрилна. От този междинен етап в творческото развитие на художничката, в настоящата експозиция са включени малки реалистични картини на птици, рисувани с „туш в перо“, фигурални композиции и няколко черно-бели работи с техника „кредов картон“.

Ретроспективната изложба живопис на Мая Цанкова включва също така избрани пейзажи от нейния ранен период до 2013-та година, представен с изложбата „Синя фантазия“. За него са характерни повече живописност и експресия на цвета, постигнати с акварелна техника. Основната техника, с която художничката работи през годините е „мокро в мокро“, като комбинира по-ранните си предпочитания към акварела с по-новата творческа изразност чрез акрила. Мая Цанкова съчетава успешно рисуването с творческата работа в сферата на интериорния дизайн.

Facebook Twitter Google+

0 Коментара