Вече над 50 000 зрители у нас и над 5 000 в чужбина се насладиха на филма „В Сърцето на Машината“ на голям екран. Коментарите на публиката са силно емоционални, а желанието ѝ да научи всевъзможни детайли около продукционния процес не стихва.

Изключителен интерес будят не само техническите детайли, реалните събития и прототипи на героите от историята, но и впечатляващата музика към филма, писана специално по сюжета от композитора Виктор Стоянов.

За радост на почитателите

саундтракът вече е наличен онлайн,

като може да се слуша в Spotify и iTunes. Той се състои от 17 малки сюити, като съдържа най-ключовите и емоционални сцени, преживени от зрителите в киносалона. Вътрешната му динамика сама по себе си създава усещане за разказ и подтиква към слушане от начало до край, като завършено самостоятелно произведение с впечатляващ заряд.

Работата по музиката на филма отнема няколко месеца, като процесът започва със задълбочени дискусии на Виктор Стоянов с режисьора Мартин Макариев. В процеса на създаване на музикалните теми се обсъжда всеки елемент, всеки мотив и емоционален заряд на героите, кулминациите, за да се опише и подкрепи действието по възможно най-въздействащия начин. Екипът вече има зад гърба си успешната съвместна продукция „Вила Роза“, номинирана за редица награди, включително и за най-добра оригинална музика на Българската филмова академия.

Виктор Стоянов

е един от пионерите в сферата на виртуалната оркестрация у нас. Тази специализация му дава възможност да работи на най-високо  ниво за много успешни проекти и в страната, и в чужбина. Той е класически възпитаник и работи по класически тертип – създава скеле на музиката първо само с пиано, след което започва да оркестрира в дигитална среда. Всеки инструмент, всяко кресчендо, всеки щрих се извайва и изсвирва  на ръка, за да може да има жива емоция, а не студен дигитален отпечатък.

След оформянето на  първоначалната партитура, тя отива в ръцете на Георги Андреев – главния диригент и директор на ансамбъл „Филип Кутев“, който я оркестрира и аранжира за изпълнение с жив оркестър. Впоследствие се записват музикантите, които да вдъхнат допълнителен живот на партитурата, сяда се пред пулта и започва смесването на виртуалната оркестрация с живия звук.

Именно  тук се случва магията –

в симбиозата между кристалния звук на семплираните инструменти и мекото, емоционално звучене на живото изпълнение на десетки музиканти. По този начин работят големите съвременни композитори като Джон Пауъл, Джеймс Нютън Хауърд и Ханс Цимер, с когото Виктор Стоянов, в екип с гейм композитора и продуцент Борислав Славов, са имали удоволствието да работят рамо до рамо по проекта „Crysis 2“.

Според композитора на „В Сърцето на Машината“, който е и отявлен киноман, изключително важен елемент в създаването на музика за филм е тишината. За една от най-въздействащите сцени на филма – емоционалния разговор между Бохеми и Сатъра, Виктор Стоянов споделя:

„В тази сцена аз бях написал богата оркестрова музика, която водеше сцената към логичната емоция, но Мартин ми каза „някак има нещо, което тежи и натиска”. Тогава заедно обелихме пласт по пласт аранжимента и решихме да оставим само пиано, което да се появява в тишината между репликите, за да оставим ехото на думи да отеква в съзнанието на зрителя. И изведнъж кожата настръхна, сълзите потекоха.“

Крайният резултат от работата по саундтрака самият композитор определя като „музика, която те кара да цениш живота“.

Facebook Twitter Google+

0 Коментара